Overslaan en naar inhoud gaan

eHerkenning voor administrateurs

Je regelt pensioenzaken voor jouw klanten op onze website. Om in te loggen gebruik je eHerkenning van de Rijksoverheid. 

eHerkenning: de DigiD voor bedrijven

eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kun je bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.

Log in met je eigen eHerkenning of ketenmachtiging via eHerkenning

Als administrateur heb je twee manieren om in te loggen met eHerkenning: je eigen eHerkenning of met een ketenmachtiging via eHerkenning.

  1. Inloggen met je eigen eHerkenning
    Als je als administrateur inlogt met jouw eigen eHerkenning, dan zie je op onze website een overzicht van al jouw klanten die jou gemachtigd hebben bij PME. Zo kun je snel voor meerdere klanten zaken regelen. Je kunt alleen zaken regelen voor klanten die je gemachtigd hebben bij PME. 
     
  2. Inloggen met een ketenmachtiging via eHerkenning
    Log je in met eHerkenning via een ketenmachtiging voor een specifieke klant? Dan kun je alleen voor deze specifieke klant zaken regelen. Met de ketenmachtiging log je voor elke klant opnieuw in. Je kunt alleen zaken regelen voor klanten die je gemachtigd hebben bij PME. 

Stappenplan eHerkenning aanvragen 

Volg deze stappen om eHerkenning of een ketenmachtiging via eHerkenning aan te vragen. 

Stap 1: ga naar de website van eHerkenning

Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende eHerkenning leveranciers. Een overzicht van de leveranciers vind je op de website van eHerkenning.

Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3

Vraag je voor het eerst eHerkenning aan? Kies bij de aanvraag dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3.  

Heb je al eHerkenning maar met een betrouwbaarheidsniveau van EH2 of EH1? Vraag dan geen nieuwe eHerkenning aan. Maar pas het betrouwbaarheidsniveau aan. Neem hiervoor contact op met je leverancier. 

Stap 3: selecteer de diensten en machtigingen

Selecteer de volgende machtiging voor de dienst:

  • Werkgeversportaal PME pensioenfonds. 

Je bent zelf tekenbevoegd
Leg vast welke medewerker voor welke dienst wordt gemachtigd om in te loggen namens je organisatie.

Je bent niet zelf tekenbevoegd
Vraag een tekenbevoegd persoon om een machtigingenbeheerder aan te stellen. De machtigingenbeheerder machtigt dan jou en collega's. 

Stap 4: definitief aanvragen


Aanvragen voor jezelf
Vul het aanvraagformulier in op de website van de leverancier die je kiest. Onderteken het formulier en stuur deze met de gevraagde bijlagen naar de leverancier. 

Ketenmachtiging voor je klant
Vraag je als administrateur een ketenmachtiging aan? Dan vraag je de machtiging aan voor de medewerkers die voor de specifieke werkgever zaken gaan regelen. De werkgever moet je machtigen om namens hen te handelen. Als je de ketenmachtiging aanvraagt kun je hiervoor een formulier invullen.

Naast de ketenmachtiging moet je klant jou ook machtigen bij ons. Alleen dan kun je de pensioenzaken voor je klant regelen. Je klant kan de machtiging aanvragen via onze website

Veelgestelde vragen