Overslaan en naar inhoud gaan

Klacht indienen

Je bent niet tevreden over onze dienstverlening of over een beslissing. Dan kun je een klacht indienen. Hieronder lees je hoe je dat doet en wat je van ons kunt verwachten.

1. Je neemt contact met ons op

  • Neem contact met ons op. Je kunt bellen of een e-mail of brief sturen.
  • Geef duidelijk aan waarover je niet tevreden bent. 
  • Ben je het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over je pensioen? Geef dan aan waarom je het niet eens bent met deze beslissing.

2. Je krijgt antwoord van ons

  • Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord. 
  • We bevestigen de ontvangst van je klacht telefonisch of schriftelijk binnen 5 werkdagen.
  • We beantwoorden je klacht schriftelijk binnen 15 werkdagen. 
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijg je bericht wanneer je wél antwoord krijgt.

3. Je bent het niet eens met ons antwoord

  • We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je in beroep gaan.
  • Neem contact met ons op. Je kunt een e-mail of brief sturen. Richt je bericht aan ons bestuur.
  • Geef duidelijk aan waarom je het niet eens bent met ons antwoord. 

4. Je krijgt antwoord van ons 

  • We bevestigen de ontvangst van het beroep binnen 10 werkdagen. 
  • Het bestuur behandelt het beroep binnen 3 maanden.
  • We informeren je schriftelijk over het besluit binnen 10 werkdagen na de beslissing.

5. Naar de Ombudsman Pensioenen

Heb je alles gedaan, maar ben je het nog niet eens met ons antwoord? Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.

6. Naar de rechtbank

Ben je het niet eens met de uitspraak van het bestuur of met het advies van Ombudsman Pensioenen? Dan kun je naar de rechtbank.

Meer weten over het indienen van een klacht of een bezwaar?