Overslaan en naar inhoud gaan

Ik ben administrateur

Vanaf 1 januari 2022 verzorgt TKP Pensioen de uitvoering van de pensioenregeling. Door de overgang verandert er een aantal zaken voor u. Volg onderstaande stappen om de verhuizing af te ronden en te kunnen starten met uw pensioenaangiftes. 

Machtiging geregeld? Dan kunt u aan de slag

Uw klant moet u eerst als administrateur bij ons machtigen. Heeft uw klant u al gemachtigd? Dan kunt u gelijk aan de slag.

Heeft uw klant u nog niet gemachtigd? Dan kan hij de machtiging aanvragen via onze website. Alleen na de machtiging kunt u voor uw klant zaken regelen. 

Volg onderstaande stappen

Log in met eHerkenning en volg onderstaande stappen. Als u een stap heeft afgerond staat de volgende taak direct voor u klaar op het scherm. 

Stap 1: geef uw eigen contactgegevens door

Uw contactgegevens geeft u eenvoudig online door. U kunt ook verschillende contactpersonen aan ons doorgeven. Kies zelf wie binnen uw bedrijf voor welke onderwerpen en klanten contactpersoon is. 

Stap 2: activeer de upa

U gaat voortaan voor uw klanten van PME loongegevens aanleveren met de uniforme pensioenaangifte (upa). Voordat u pensioenaangifte kunt doen met de upa, activeert u de upa via onze website. U kunt de upa pas activeren als: 

  • Uw klant u heeft gemachtigd bij TKP.
  • Uw klant het loonheffingennummer heeft doorgegeven. Heeft uw klant dit nog niet gedaan? Dan krijgt u hiervan een melding. U kunt dan ook zelf het loonheffingennummer voor uw klant doorgeven. 

Bent u klaar met stap 2? Dan kunt u voor uw klanten de pensioenaangifte doen met de upa in het salarispakket. 

Veelgestelde vragen