Ook in 2025 gaven jullie ons weer een mooie beoordeling!
Overig nieuws

Gepubliceerd op:
We vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daarom deden we dit voorjaar weer een onderzoek. We ontvingen ruim 2.300 reacties. Dat waarderen we enorm. De resultaten laten zien wat goed gaat én geven ons ideeën om onze communicatie en dienstverlening verder te verbeteren.
Zo kijken jullie naar PME
- Het vertrouwen in PME blijft groot
Ook dit jaar zijn jullie positief over PME. Het vertrouwen in PME blijft hoog met een 7,5. Vooral mensen die al met pensioen zijn, geven een hoge score: een 7,9. Daarbij kijken jullie vooral naar de hoogte van het pensioen, de pensioenregeling zelf en de financiële situatie. Deze cijfers laten zien dat jullie PME zien als een betrouwbare partner voor nu en later. - Dit past bij PME volgens jullie
Als we vragen wat goed past bij PME, dan noemen jullie betrouwbaar, toegankelijk en open. Betrouwbaar en toegankelijk zijn ook de waarden die jullie belangrijk vinden in een pensioenfonds. Daarnaast worden persoonlijk en kostenbewust als belangrijke waarden voor een pensioenfonds gezien. - Jullie hebben goed inzicht in het pensioen
Bijna 90 procent van jullie zegt het persoonlijke pensioenoverzicht en de informatie die we sturen te begrijpen. Ongeveer 75 procent weet welke keuzes er zijn, en wat deze keuzes betekenen voor het pensioen. - Hier willen jullie meer over weten
Sommige deelnemers willen graag extra informatie. De meeste vragen gaan over de nieuwe pensioenregeling, eerder met pensioen gaan en hoe PME belegt. We nemen deze onderwerpen mee in onze communicatie, zodat jij nog beter weet waar je aan toe bent. - Duurzaam beleggen is niet voor iedereen duidelijk
Veel mensen weten nog niet dat PME steeds duurzamer belegt. Ongeveer 40 procent weet niet of we hiermee bijdragen aan een betere wereld. We willen meer vertellen over beleggen, en hoe we dat steeds duurzamer doen. - Jullie waarderen onze communicatie
Onze communicatie krijgt gemiddeld een 7,3. Dat is hetzelfde als vorig jaar. Jullie ontvangen het liefst een persoonlijke e-mail of een brief per post. Het jaarlijkse pensioenoverzicht met persoonlijke pensioenbedragen scoort het hoogst met een 7,8. LinkedIn is minder bekend, maar jongeren waarderen het juist wél met een 7,3. - Duidelijke informatie voor iedereen
Sommige deelnemers die in het buitenland wonen of geen Nederlands paspoort hebben, vinden het moeilijker om informatie te vinden of iets te regelen. Dat willen we verbeteren.
Wat doen we met de reacties?
We houden vast aan wat goed gaat en pakken verbeterpunten aan. We maken onze communicatie persoonlijker en denken erover om social media zoals Instagram te gaan gebruiken om jongeren beter te bereiken. En we blijven je informeren over de nieuwe pensioenregeling en over beleggen. Ook onderzoeken we of we in de toekomst informatie in meerdere talen kunnen aanbieden.